Великий бізнес рано чи пізно стикається з необхідністю його систематизації та стратегічного планування. Якщо у структурі бізнесу існують підрозділи кожен із яких має свої транзакції, управління ним стає занадто складним і неефективним.
Власники бізнесу та керівники багато чули про "чудодійні" ERP системи, проте мало хто знає як саме вони вирішують це питання. Особливо це стосується зернового та зернопереробного бізнесу, для якого автоматизація - відносно нова тема.
В чому головна перевага впровадження ERP систем
Головна ідея, яка характеризує впровадження на підприємстві ERP систем - зведення усіх операцій та транзакцій по ним в єдину базу, незалежно від територіального знаходження чи підпорядкування підрозділу. Маючи єдину базу транзакцій, управління таким підприємством стає зрозумілим і “прозорим”. Інша перевага заключається у можливості швидко робити висновки та вибудовувати плани по розвитку підприємства. Аналітика історично накопиченої інформації, яка збирається завдяки впровадженню ERP, відразу показує “слабкі” ланки на підприємстві і дає можливість швидко це виправити.
Які основні модулі включають ERP системи
Архітектура сучасних ERP систем побудована за модульним принципом. Це дозволяє гнучко впроваджувати їх на підприємствах будь-якого типу. При цьому швидкість впровадження буде визначатися пріоритетом автоматизації тих, чи інших процесів бізнесу. За рахунок комбінації модулів, що входять в ERP, для кожного бізнесу можлива побудова власної унікальної ERP системи.
Типова комбінація модулів для організації управління та обліку на підприємствах в Україні, на прикладі популярної BAS ERP включає:
- управління фінансами;
- бюджетування;
- моніторинг та аналіз показників діяльності підприємства;
- регламентований облік;
- управління персоналом та нарахування заробітної плати;
- управління виробництвом;
- управління витратами та розрахунок собівартості продукції;
- організація ремонтів;
- управління продажами;
- управління взаємовідносинами з клієнтами;
- управління закупівлями;
- управління складом і запасами.
Цей перелік модулів повністю “закриває” потреби в автоматизації більшості підприємств різних галузей. Проте, будь-який керівник агрохолдингу, мережі елеваторів чи олійноекстракційного заводу (ОЕЗу) скаже, що у нього є специфічні потреби в обліку та управлінні, які не надає типова конфігурація BAS ERP. І дійсно, на цих типах підприємств, і при впровадженні ERP системи для сільського господарства в цілому, є ряд особливостей, які не враховують типові конфігурації. Тому для елеваторів, борошномельних, хлібоприймальних, комбікормових підприємств та ОЕЗів розроблені свої додаткові модулі ERP, які враховують їх специфіку.
В чому особливості ERP систем для елеваторів, хлібокомбінатів та олійноекстракційних заводів
Усі ці типи підприємств об’єднує необхідність в реалізації кількісно-якісного обліку зерна, що є або головним ресурсом підприємства, або сировиною для переробки в іншу продукцію, як на ОEЗах. Відповідно ERP системи для елеваторів, ХПП, борошномельних, комбікормових та олійноекстракційних заводів повинні враховувати особливості ведення обліку зерна та продуктів його переробки.
Додаткові галузеві модулі ERP для зернового та зернопереробного бізнесу включають:
- модуль закупки сировини (зерна);
- логістичний модуль, для керування маршрутами як зовні так і внутрішньозаводськими;
- лабораторний модуль для включення в управління данних лабораторій аналізу зерна та готової продукції;
- модуль управління доступом (системи відеоспостереження, доступу до даних і т.д.) який “безшовно” інтегрується іншими підсистемами.
При потребі реалізації специфічного функціоналу можна звернутися до сертифікованих розробників додаткових модулів ERP під потреби вашого зернового бізнесу.